»

VYSOKOZDVIŽNÉ VOZÍKY / VYSOKOZDVIŽNÝ VOZÍK (VZV)

Vysokozdvižné vozíky - manuální zdvih (mechanické)

Ruční vysokozdvižný vozík (mechanický VZV)

- je uzpůsoben k občasnému ručnímu zvedání nákladu. Má velmi robusní ocelovou konstrukci a klasickou zvedací oj; stejně  jako má paletový vozík. Náklad se dá také zdvihat pomocí nožního pedálu a ojí ho pouze spouštět dolů (méně fyzicky náročné pro obsluhu). Mechanický vysokozdvižný vozík se vyrábí v růzmých výškách a má různé nosnosti.

Ruční vysokozdvižný vozík je minimální výšky zdvihu 850mm (0,85m) a dosahuje až výšky zdvihu 3000mm (3m). Ruční vysokozdvižný vozík uveze zátěž od 400kg do váhy 2000kg. Tento typ vysokozdvižného vozíku je konstruován tak, aby byl transport materiálu bezpečný (silná konstrukce vozíku, kontrola samovolného spuštění nákladu, polyuretanová kola i mechanické brzdy vysokozdvižného vozíku).

 

Vysokozdvižný vozík - Elektrický zdvih a manuální pojezd (CDD B)

Oproti ručnímu (mechanickému) vysokozdvižnému vozíku VZV je polo-elektrický vysokozdvižný vozík užičnějším pomocníkem, jelikož těžká břemena nemusíte zdvihat do požadované výšky svou vlastní silou (šlapáním pedálu nebo pumpováním oje), ale břemeno za Vás zdvihne do výšky elektromotor vysokozdvižného vozíku. Částečně elektrický vysokozdvižný vozík (VZV) se mechanicky (ručně) pouze vede, avšak zdvih a spouštění nákladu je prováděno velmi jednoduše elektricky. Často jsou tyto vysokozdvižné paletové vozíky označovány jako CDDxxxxB.

Vysokozdvižný vozík - Elektrický zdvih i elektrický pojezd (CDD M)


Plně elektrický vysokozdvižný vozík je velmi užitečným pomocníkem pro celodenní práci s přepravou materiálu (např. naskladnění většího množství materiálu). Díky tomu, že pojezd i zdvih jsou elektrické záležitosti je práce s tímto vysokozdvižným vozíkem velmi snadná, minimálně únavná, velmi efektivní, bezpečná a rychlá. Všechny nabízené typy vysokozdvižných vozíků mají prakticky stejné parametry, co se týče maximální nosnosti nebo výšky zdvihu. Zásadní rozdíl je však v ovládání vysokozdvižného vozíku.
Náklady na pořízení elektrické varianty VZV jsou sice vyšší, ale při celodenním používíní vozíku téměř nezbytné. Často jsou tyto vysokozdvižné paletové vozíky značeny jako typy CDDxxxxM.

Základní rozdíly v nabízených typech vysokozdvižných vozíků (VZV):

Vysokozdvižný vozík ruční - spíše na občasný transport břemene a jeho zdvih
Vysokozdvižný vozík polo-elektrický - na častější přepravu nákladu a jeho zdvih do libovolných výšek
Vysokozdvižný vozík plně elektrický - na nepřetžité používání, rychlou a snadnou přepravu materiálu a komportní zdvih


Vysokozdvižné vozíky - Čelní velké (se sedící obsluhou)

Čelní vysokozdvižné vozíky jsou klasické vysokozdvižné manipulační produkty, které jsou zejména určené pro použití v exteriéru. Vždy jsou se dedící obluhou a tím je práce velmi málo únavná a tím také bezpečná. Čelní vysokozdvižný vozík dosahuje značných rychlostí (až 30Km/hod.) a velmi často je vozík vybaven i pro jízdu na běžné pozemní komunikaci (silnici). Čelní motorové vozíky (často také jako " ještěrka " nebo " desta" jsou primárně určeny ke zdvihání velmi těžkých nákladů, vykládání kamionu nebo námořního kontejneru, k častému nebo rychlému zdvihu a nebo všude tam, kde je dostatek prostoru a nutnost zdvihat často těžší náklady. Bez čelního vysokozdvižného vozíku si již řada podniků nedokáže představi své fungování (typickým příkladem mohou být stavebniny, kdy se neustále manipuluje s materiálem a ten se následně nakládá zákazníkovi na volné venkovní ploše). I z výše uvedených důvodů je, pro zimní období, nezbytnou součástí tohoto VZV uzavíratelná (a také uzamykatelná) kabina řidiče s vytápěním. Čelní paletové vozíky se sedící obsluhou dělíme, dle pohonu, na tyto základní typy:

Čelní vysokozdvižný vozík s elektrickým pohonem
- vhodný zejména pro uzavřené vnitřní sklady. Je tichý a má velmi dlouhou výdž baterie
Čelní vysokozdvižný vozík motorový ( diesel )
- udeální pro běžné venkovní provozy. Může mít otevřenou nebo uzavřenou kabinu.
Klasický naftový motor Vám dává plnou svobodu ve využívání vysokozdvižného vozíku, jelikož stačí pouze doplnit naftu a nikdy se Vám nestane, že by jste s vozíkem nemohli pracovat.
Čelní vysokozdvižný vozík na LPG
- tento vysokozdvižný vozík má motor poháněný propan-butanovým plynem. Jeho provoz je ekonomický výhodný a nádoba (10kg) s plynem je umístěna za sedadlem řidiče tak, aby nijak nevadila v manipulaci.

Čelní vysokozdvižné vozíky jsou velmi variabilní a je možné je vybavit tak, aby plně vyhovovali Vašim potřebám s stali se tak Vaším nezbytným pomocníkem. Zdvihají např. náklad až do váhy 15tun, břemeno zdvihnou až do výšky cca 5metrů, mohou mít vidlice s bočním posuvem pro snažší manipulaci, svislý stožár VZV je buď duplex nebo triplex, mohou mít zadní malá nebo velká kolečka a zcela zvláštním druhem jsou Terénní čelní vysokozdvižné vozíky. Terénní vysokozdvižný vozík je svou konstrukcí stavěn tak, že zvládne libivolnou práci a téměř nic není pro takový stroj překážkou.

 

Vysokozdvižný vozík stohovací — Boční stohovací zakladače

Stohovací vysokozdvižný vozík je elektrický vozík určený pro zakládání zboží do regálů, a to i velmi vysokých. Boční stohovací vysokozdvižný vozík (tzv. VZV retrak) a je kratší, než čelní vysokozdvižný vozík. Stohovací vozíky mají také sedící obluhu a používají se obecně pro zakládání zboží do regálů (také se často používá výraz " vysokozdvižný zakladač ". Stohovací paletový vysokozdvižný vozík je zcela nezbytným pomocníkem ve všech velkých marketech a skladech, kde se často přidává nové zboží a manipulační prostor není velký tak, jako je tomu například ve skladu. Práce se stohovacím vozíkem je také výrazně přijatelnější pro zákazníky (návštěvníky), i když jejich pohyb v manipulačním prostoru stroje je zakázán. Stohovací vysokozdvižný vozík je vždy poháněn elektrickou energií (vozík má baterie) a díky jeho konstrukci lze zdvihat břemena až do výšky 9,5 metru!